Ikuti Blog Ini

Saturday, April 18, 2009

Info Ijtimak Malaysia 2009(nota tambahan)

Salam..

Allah swt berfirman"Katakanlah (wahai Muhammad): Jika bapa-bapa kamu, anak-anak kamu, saudara-saudara kamu, isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, kaum keluarga kamu, harta benda yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu bimbang akan merosot dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai (jika semua itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada ALLAH dan Rasul-NYA dan (dari) berjihad untuk agama-NYA, maka tunggulah sehingga ALLAH mendatangkan keputusan-NYA (azab seksa-NYA); kerana ALLAH tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasiq (derhaka)." (Surah at-Taubah, 9: 24)

Sedikit info tentang Ijtimak Malaysia 2009.

Allah swt dengan kudrat-Nya telah buat keputusan dengan asbab kerajaan Malaysia telah meluluskan permohonan untuk tapak Ijtimak berdekatan dengan Masjid Kuartes KLIA..

"Tapak yang di berikan 1juta kaki persegi.(Tapak Ijtimak boleh di lihat di sini)
"Di jangka yang akan solat berjemaah di situ sekitar 200 ribu orang.
"Di jangka iktikaf(tidur) sekitar 150ribu orang.
"Di jangka 20 waktu solat berjemaah akan di lakukan disitu.(tidak pernah dalam sejarah Malaysia terjadi sebegini)
Di jangka jemaah yang akan di keluarkan sekitar 800-900 jemaah.

Nota penting"" Kesan Ijtimak nanti akan mengubah sesuatu keadaan.Contohnya selepas Ijtimak di Terangganu dulu,pada tahun 1982,Allah swt dengan sifat pemurah-Nya telah anugerahkan minyak kepada negeri Terangganu.Ini kesan dari segi keduniaan saja,dan kesan yang paling utama ialah kesan hidayat untuk bumi Malaysia yang tercinta khususnya dan amnya untuk seluruh alam.

Ijtimak atau perhimpunan untuk orang Islam ini bukanlah untuk berdemotrasi atau yang ada berkaitan dengan hal2 keduniaan,tetapi adalah untuk menyedarkan kembali umat ini bahawa apa maksud mereka di hantar.Umat hari ini telah lupa apa yang mereka lupa"".

Tujuan Ijtimak diadakan(KLIK SINI)

Info akan di tambah dari semasa ke semasa..

Iklan"" di mohon doa kepada penulis,di mudahkan keluar di Sabah nanti(15/6/09 jemaah solid student)

11 comments:

  1. T.kasih atas kesempatan saudara melawat blog saya. Saya mengaharapkan saudara menjadi salah seorang pelawat tetap saya, kalau boleh. Dan hebahkan kepada rakan-rakan saudara, terutama 'anak-anak pendang' untuk memberikan komen yang membina terhadap posting saya di 'umnobahagianpendang.blogspot.co'.
    Saya doakan saudara menjadi orang baik-baik insyaallah.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. ijtimak tu ape ye?sy krg paham..heehe..sori..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..
    singgah bertapak..ada yang baik untuk dimanfaatkan

    ReplyDelete
  5. "Di jangka jemaah yang akan di keluarkan sekitar 800-900 jemaah."

    Tuan doakan saya semuga Allah mudahkan bagi saya menganggotai salah satu jemaah tersebut.

    ReplyDelete
  6. sy juga doakan sahabat-sahabat lelaki sy yg terdiri drpd ahli jemaah ini diberi izin Allah utk terlibat sama berdakwah ke serata dunia.

    ReplyDelete
  7. Salam, Eh...kak tie rasa dah komen semalam...macam mana boleh ilang ni..??

    Hu hu..tak pe laa... Harap2 semuanya dirancangkan akan berjalan lancar...

    ReplyDelete
  8. salam..hebat blog syeikh ni..seratus lima followers..tahniah.

    ReplyDelete
  9. Kurniadi Bulhani,,doa di pohon dari tuan jugak...<~>
    umno ,,saya juga doa pd tuan.
    Anonymous ,nampaknya tuan dah salah paham nie...xpa2 nanti saya terangkan dalam n3 yg lenZ.
    ez,,,ijtimak tu perhimpunan tu bhsa arab je..hu3
    fahana_ann ...mai lenz noh..
    Dal ..amin ,Allah kabul firma.
    the hazim...xdela,biase,,,ala malu plak saya nie...
    inas..terima kseh...amin
    kayteeze ..amin.....

    ReplyDelete
  10. salam. sila betul kan klu sy salah..minyak ditemui di di terengganu pada tahun 70an..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda...Setiap komen anda amat dihargai...
Sila berikan komen dengan penuh adab,Segala Komen yang tidak memenuhi adab,inshallah,akan di delete oleh admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini