Ikuti Blog Ini

Tuesday, June 28, 2011

Kekuatan jimak dalam syurga

Kashmir yang digelar syurga dunia



Dalam Islam,fadhilat atau kelebihan banyak diberikan dan seakan memberati kaum lelakinya.Hal ini seolah-olah menafikan kaum wanita yang juga memainkan peranan penting dalam golongan umat pada hari ini.
Ahli hukama bermadah;
Rosaknya dunia ini kerana rosaknya wanita,
Rosaknya wanita ini kerana rosaknya si lelakinya ini.

Jesturu itu,timbulah pertanyaan,kenapa si lelakinya di janjikan dengan pelbagai kelebihan sedemikian rupa,sedangkan si wanita seolah-olah tidak ada bahagian dalam agama ini.Sebenarnya,segala masalah dalam dunia ini asalnya berpunca daripada rosaknya si lelaki ini.Hal inilah,diantara hikmah Allah Swt telah janjikan banyak kelebihan untuk kaum lelaki,kerana bertujuan untuk menguatkan keimanan kaum lelaki ini supaya mereka terselamat daripada melakukan perkara yang di tegah oleh syariat.Bila mana keimanan seseorang lelaki menjadi kuat,maka secara tidak langsung akan memberi kesan kepada kaum wanita.Sebagai contoh,jika si ayah punyai keimanan yang kuat,maka secara tidak langsung,si ibu dan si anak akan terpelihara dari melakukan perbuatan yang ditegah oleh syarak.Juga rujuk peranan si ayah dalam masalah dayus.Silat lihat disini dan juga disini.
Hazrat Aishah r.ha berkata”sebelum Allah Swt turunkan ayat mengenai pengharaman arak di dunia,terlebih dahulu Allah Swt telah ceritakan akan kenikmatan arak di syurganya  kepada diri para sahabat r.hum“.(Hayatus Sahabah)
Pemahaman yang kita perolehi di sini ialah Allah Swt juga telah guna perkara-perkara kelebihan/fadhilat ini untuk menguatkan keimanan para sahabat r.hu.Hal ini adalah kerana secara fitrah bagi manusia untuk menyukai sesuatu perkara yang dilakukan,kemudianya dia mengetahui akan maanfaat yang diperolehi dari pekerjaan yang dilakukannya.
Daripada keterangan beberapa hadith tentang hubungan suami dan isteri di dalam syurga,maka dapatlah disimpulkan disini bahawa hubungan suami isteri didalam syurga jauh lebih indah jika dibandingkan dengan hubungan  di dalam dunia ini.Kemesraan dan dan keindahan hubungan tersebut  diantarnaya disebabkan  masing-masing mereka mempunyai keinginan  dan kemampuan yang sama dalam melakukan jimak bahkan berjimak itu dapat di lakukan berlipat kali ganda dan  tidak pernah kurang sedikit pun.Berjimak di dalam syurga itu tidak mengeluarkan air mani,tetapi hanya mengeluarkan yang sedikit rasa panas seperti gas  atau angin,maka itulah di antara sebabnya  ianya tidak menyebabkan kehamilan berlaku.
Satu hadith daripada riwayat Imam Tirmizi dan Imam Tabrani dari Luqaid bin Amir r.hu.Ianya betanya kepada rasulullah saw”Ya Rasulullah ,apakah yang ada di dalam syurga?Baginda Saw bersabda”sungai-sungai dari madu yang di saring,sungai-sungai dari arak yang tidak menyebabakan mabuk atau sakit kepala,sungai-sungai dari susu yang tidak berubah rasanya dan air tawar yang tidak pernah berubah rasanya,buah-buahan yang lebih baik dari buah yang paling baik yang pernah kamu jumpai dan isteri-isteri yang suci”.
Setelah mendengar jawapan itu,aku bertanya lagi “Ya rasulullah,apakah kita mendapatkan isteri-isteri yang baik.Menjawab pertanyaan tersebut ,rasulullah Saw menjawab,wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki –lelaki yang baik,dan kamu akan merasa nikmat dengan mereka seperti  mana kamu merasa nikmat dengan isteri-isteri kamu di dunia ini,tetapi hanya tidak melahirkan anak ".
Juga dalam satu riwayat yang lain,Ibnu Wahab dari Abu Hurairah r.hu,berkata Abu Hurairah r.hu” Ya Rasulullah apakah kita akan berjimak  di syurga? “menjawab pertanyaan beliau ,Rasulullah Saw bersabda,Ya,demi Tuhan yang memegang jiwaku dengan tanganya,hebat,hebat(jauh lebih bersemangat daripada berjimak  di dunia),dan bila ia selesai,si isteri akan kembali suci dan perawam”.
Juga di sebut dalam hadith ini,Abu Said Al-Khudri r.hu,bersabda Rasulullah Saw’”sesungguhnya ahli syurga bila sudah berjimak dengan isterinya,maka isterinya itu akana kembali menjadi anak gadis(perawan,daranya dikembalikan”).(Hadith riwayat Imam Tabrani)
Dalam pertanyaan yang lain,rasulullah Saw menjawab,”ya,di dalam syurga ahli syurga akan berjimak dengan dengan isterinya,demi yang Tuhan yang mengutuskan aku dengan membawa kebenaran bahawa zakar pada waktu itu tidak pernah lemah,faraj pula  tidak pernah kendur dan nafsu syahwat tidak pernah putus” firman Allah Swt yang bermaksud.Sesungguhnya penduduk Syurga pada hari itu, berada dalam keadaan sibuk leka menikmati kesenangan,Mereka dengan pasangan-pasangan mereka bersuka ria di tempat yang teduh, sambil duduk berbaring di atas pelamin,Mereka beroleh dalam Syurga itu pelbagai jenis buah-buahan, dan mereka beroleh apa sahaja yang mereka kehendaki,Mereka juga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Tuhan Yang Maha Mengasihani ".( Q.S Yassin 55-58).
Kebanyak ulama kalangan para sahabat r.hum menafsirkan ayat  dalam kelalaian dan bersenang-senang ialah kerana mereka tidak ada tugas lain atau kewajipan lain,jesturu itu, mereka selalu bersenang-senang dengan isteri mereka masing-masing tanpa menghirau waktu.
Tdak beranak atau melahirkan anak
Dalam beberapa hadith di terangkan bahawa sekalipun ,di syurga itu ,ada hubungan suami isteri dengan segala kesenangannya,bahkan dikata dengan kekuatan syahwat yang jauh lebih hebat yang di alaminya di dunia sekarang ini,tetapi dari segi perkahwinan dan persetubuhan itu  tidaklah mengakibatkan lahirnya anak atau keturunan.
Akan tetapi  dalam sebuah hadith,rasulullah Saw bersabda”bila seseorang mukmin itu menginginkan  di dalam syurga,maka jadilah anak itu di saat ia menginginnya,akan tetapi tidak adaa seseorang pun yang ingin bernak di dalam syurga.”(Hadith riwayat Imam Tirmizi)
Sebagai natijahnya,mereka-mereka yang yakin kepada adanya kehidupan selepas kematian tidak akan membuang masa selain daripada masanya di infakkan untuk agama Allah Swt.Merka-mereka yang tidak mahu menunaikan syahwat mereka di dunia,maka mereka akan dapat berbuat demikian di dalam syurga nanti.Ayuh,apa kita tunggu,kita zahirkan keazaman kita dengan kita gunakan harta ,masa dan kebolehan kita denagan cara yang dikehendaki oleh Allah Swt.Semua kita sedia,InshaAllah

14 comments:

  1. Subhanallah...
    moga Allah terima segala amalan kita... ameen...

    ReplyDelete
  2. Muhammad Fahmi: amin,doakan saya juga...

    ReplyDelete
  3. Nice entri.. sgt menarik..

    Syurga adalah terlalu indah.... semoga kita dapat memasukinya...

    ReplyDelete
  4. apa la kesudahan saya nih.. takut ble pikir balik

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum.

    subhanaAllah. terlalu indah. dan terlalu payah menggapainya andai diri sentiasa alpa dengan tuntutannya. astaghfirullah..

    nice entry :)

    ReplyDelete
  6. fuad ansari :amin,kullu umat masuk syurga amin.

    Hidayatullah :saya pun sama,dapat masuk syurga yg paling kecil besar zarah pun jadilah...

    s a r : benar tu,kita pakat2 usaha la...

    ReplyDelete
  7. Org yg dah dpt masuk syurga pun menyesal.. Kenapa ya? ;)

    ReplyDelete
  8. APK,
    jika semua lelaki punya kesedaran ke arah kebaikan, maka wanita juga akan terkena kesannya...semoga Allah beri kita kekuatan utk beramal dan berlumba2 utk berbuat kebaikan selamanya

    ReplyDelete
  9. Insyaallah...
    Belajar kelebihan untuk tambah semangat beramal.

    "Sama2 beramal"

    ReplyDelete
  10. merah_s : satu zikir pun membezakan tingkatan surga...

    Norsha :wanita akan ikut lelaki,lelaki malu,wanita lagi malu..

    RuMaH TuA: amin...semoga Allah kekalkan kita dlm hidayatnya

    ReplyDelete
  11. risau rasanya adakah mampu nak bentuk keluarga agar semua sama-sama ke syurga,kadang-kadang risau, jika keluarga seramai 10 orang, adakah semua akan masuk syurga...semuanya bergantung kepada didikan dan amalan berpanjangan..semoga kita semua belum terlewat..amin..

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum tuan. moga masa yang ada ini dapat kita digunakan untuk melakukan kerja agama ni. nice entry...

    ReplyDelete
  13. Nora Ratna :didik anak2 kita dgn cara sunnah nabi saw..inshaAllah ada keberkatannya.

    Daud: inshaALLAh...tq

    ReplyDelete
  14. Subhanallah...Alhamdulillah...Allahuakbar....
    Jom kita buru Redho Allah... Tak mau tangguh lagi.... Jom!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda...Setiap komen anda amat dihargai...
Sila berikan komen dengan penuh adab,Segala Komen yang tidak memenuhi adab,inshallah,akan di delete oleh admin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Telah Link Blog Ini